تبلیغات
بیداری فطرت !!؟

بیداری فطرت !!؟
 
قالب وبلاگ
نویسندگان
نظر سنجی
* نگی جون مادرت وبم رو ندیدی . حالا كه دیدی بگو ببینم نظرت درباره وبم چیه ؟ *





صفحات جانبی

هر کسی از ظن خود شد یار من                    از درون من نجست اسرار من

ابلیس که در قرآن و روایات آمده و تعبیر به وسوسه گر شده است(الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ)

هر کسی از ظن خود شد یار من                    از درون من نجست اسرار من

ابلیس که در قرآن و روایات آمده و تعبیر به وسوسه گر شده است(الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ)اونم ماشاءالله اینقدر موجودی هم هست که وقتی می خواد وسوسه بکند،نه در آن واحد در دل یکی،بلکه می تونه د رآن واحد در دل هزاران نفر وسوسه القا کند، آخه این کیه که اینقدر قدرت داره؟، اونم با النَّاسِ در آیه آمده ، در دلهای همه مردم او وسوسه القا می کند ، این چه قوتیست؟ ، این چه موجودیست که اینجور همه را هم گرفتار کرد؟ وقتی می بینه بر دل بعضی ها نمی تواند مسلط بشود از اون به بعد به سراغ وسوسه در آرزو های آنها می رود،سنگ اندازی می کند در آرزوهایی که اون بزرگواران دارند که دلشون می خواهد پیاده بشود ، یه جوری می کند جو اجتماع را،نمی گذارد آرزوهاشون پیاده بشود، در قرآن دارد تا می تواند تمام مردم را نمی گذارد راه حق طی کنند، اینم کم قوتی نیست ،وقتی ببینه بر تک تک مردم الهی اون قدرت احاطه را ندارد می رود دنبال آرزوهای اونها، آرزوهایی که دارند در اجتماع پیاده بشود سعادت انسان را می خواهند، می خواهند مجموع اجتماع ساخته بشود، می روند می ریزند تو درون اجتماع، یه کارهایی انجام می دهد این شیطان ، مردم را،جو را ، یه جوری می کند که نمی گذارد اون انسان الهیِ قرآنی به آرزوهایی که در مورد سعادت مردم دارد برسد، شیطان تا می تواند می رود جلوی خودشون را می گیرد که نروند، وقتی می بیند دستش از آنها کوتاه شد حالا یه جوری میکند که مردم دنبال اینها نروند
بحث شیطان اگرچه به تعبیر
حضرت استادمون خود این بحث هم یک نحو شیطانیست اما از باب اینکه شیطان هم باید یک نحو وجود باشد ، چون اگر معدوم محض باشد راه ندارد که هیچ در دیگران تاثیر کند ، از اینکه در ادعیه و از لحن مبارک ائمه(ع) یا انبیاء راجع به آثار شیطان حرف زده می شود پس معلوم می شود که این یک نحو موجودیست در نظام هستی و این موجود تاثیر هم می گذارد که اثرش در انسان هم خودش را نشان می دهد که خودمان هم اینرا حس می کنیم اما در اینکه که این چیست واقعا که در قرآن گاهی تعبیر به شیطان فرمودند،همین طور در بعضی از روایات ، چه اینکه در آیات و روایات تعبیر به ابلیس هم شد، اینها واقعا ماهیتشون چه نحو ماهییتی هست؟
شیطان که وجود دارد پس این چه نحو ماهیتیست؟ خدا که نیست، استقلال وجودی که در عالم ندارد،واگر هست بالاخره در تحت تدبیر رب العالمین هست یا نه؟که خدا رب اوست که عضوی از این عالم است ، یا اینکه نه خداست و نه جزئی از این عالم و بیرون از این عالم است_رب العالمین که نیست،خود عالمین که همه موجودات ممکن هم باشند که نیست_ بالاخره باید یا رب باشد یا مربوب ، اگر علت است پس منافیست و معنا ندارد و اگر علت نیست باید معلول باشد یعنی مربوب است
شیطان موجود است پس مربوب
  است یعنی مخلوق است    حالا سوال پیش می آید که این چرا خلق شده؟، انگیزه خلقت او چیست؟، کی او را خلق کرد؟ و اگر خلقت به او تعلق گرفت از باب هدف استقلالیش تعلق گرفت،یعنی برای خلقت شیطان وابلیس در مرحله نازلتر بهش یک هدفی تعلق گرفت استقلالا ، یا نه و .
که ان شاءالله اگر توفیقی وعمری باقی ماند در پستهای بعد ادامه خواهیم داد تا به جواب تمام این سوالات برسیم ان شاءالله




طبقه بندی: اسرار شیطان،
[ پنجشنبه 8 دی 1390 ] [ 12:00 ب.ظ ] [ کتیبه معاصر ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ


آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان

JavaScript Codes